vineri, ianuarie 25, 2013

CE de patinaj de la Zagreb (5): programul scurt al fetelor. Ade, Caro si piruete; multe piruete.

  

Aceasta va fi o (foto)poveste despre frumusete; despre programul scurt al fetelor, la CE de la Zagreb, si despre piruetele lor. Caci nu sunt eu (inca) o experta in fotografia de patinaj artistic, dar stiu deja ceva foarte clar: piruetele - mai ales unele dintre ele - arata magistral in instantanee. Ma-gis-tral. Va arat imediat ce inseamna asta. Pana acolo insa, cateva chestiuni legate de aceasta prima proba din concursul fetelor. Stiam deja, inainte de Zagreb, ca-mi place la maximum programul scurt al Carolinei. L-am vazut la Campionatele Nationale ale Italiei, via youtube; l-am vazut si in gala Cappodanno on Ice, de la Torino (tot via youtube). Cu toate astea, si in mod suprinzator, pe viu, in Dom Sportova, programul Carolinei n-a avut acelasi impact asupra mea. N-as sti sa va spun de ce. Emotiile mele? Emotiile Carolinei? Schimbarea costumului (din albastru in alb cu dungulite/fundite rosii?) Nu; nu stiu. Dar uite ca n-am ramas dupa programul asta cu impresia ca-i memorabil; desi este; in mod evident este. Cazatura aia de la combinatie se poate sa-mi fi alterat si ea impresia generala. In fine, Carolina e Carolina. Dar - in programul asta scurt - revelatia a fost Ade; draga de Adelina Sotnikova, si ea, ca si Liza Tuktamisheva, la prima participare la un campionat european. Si ce debut pentru Adelina! Un flamenco-manusa pentru firea ei temperamentala. 

Si va mai spun atat: ca Nikol Gosviani e o prezenta frumoasa, foarte frumoasa pe gheata si cred c-am transferat asupra ei toata admiratia mea pentru Alexei Urmanov. Campionul olimpic din 1994 o antreneaza astazi pe Nikol; asa ca nu va mirati va rog daca veti regasi aici multe instantanee cu Nikol; sau cu Nikol in prezenta lui Urmanov. Mi-a fost atat de drag acest domn Urmanov - intr-o perioada in care n-aveam acces la net si, deci, la informatii despre el sau la programele lui - ca acum incerc sa recuperez. Il recuperez pe Urmanov-antrenorul, cautand semne ale patinatorului de altadata. 

Dupa programul scurt, ordinea a fost asta (ca sa stiti despre ce vorbim):
1. Adelina Sotnikova
2. Carolina Kostner
3. (frumoasa, vulcanica) Valentina Marchei.

Si-acum sa purcedem la piruete si alte elemente care dau bine in fotografii.

Anna Afonkina


Alisa Mikonsaari



Fleur Maxwell

 

Nikol Gosviani; cu sau fara Urmanov; si care, da, seamana bine, foarte bine, cu Elena Ilinykh.


Sonia Lafuente (cu rochitele ei mi-nu-na-te).


Juulia Turkkila; sau momentul in care mi-au cedat nervos urechile; doamnele de langa noi, sustinatoare ale patinatoarelor finlandeze, aveau niste instrumente sonore foarte galagioase.



Patricia Glescic din Slovenia n-a facut nimic spectaculos; avea insa o rochie spectaculoasa :). Genul de rochie pe care ar fi prezentat-o in detaliu Cristian Topescu: "patinatoarea din Slovenia poarta o rochie cu paiete, de culoare maronie...".


Si-acum Regina. Regina reginelor. Aceste fotografii sunt pentru Fuhrer; care s-a (cam) indragostit de Carolina si-a botezat-o Herrera; Carolina Herrera.


Adelina-andaluza in programul scurt de la Zagreb; care-a trimis-o direct pe locul I.


Draga de Elene Gedevanishvili n-a fost in forma; si-mi pare rau; ca programul asta scurt e printre favoritele mele.


Nici Lizei Tuktamisheva nu i-a prea iesit programul scurt.


Cu surorile Helgesson (aici Viktoria) ne-am intalnit la Lidl intr-una din zile. Erau cu familia; noi ne cautam ceva de mancare (ca nu, nu era timp nici de asta in Dom Sportova...)


Si Valentina; frumoasa Valentina; locul 3 (si medalie mica, de bronz) dupa programul scurt.


Si gata; pentru moment.

2 comentarii:

Der F. spunea...

Multumesc pentru dedicatie! :)
Intr-adevar o plac pe Carolina KOSTNER pentru ca e draguta, patineaza frumos (dpdv al profanului care sint), e surprinzator de modesta ca orice mare campioan(a), pare prietenoasa, este simpla si eleganta.
Am vazut-o intimplator, pe holurile lui Dom Sportova, dind un interviu si am ramas impresionat de atitudinea si tinuta ei; parea extrem de abordabila si deschisa fata de ceilalti muritori de rind. Pentru o multipla campioana si pentru o persoana care daruieste atita frumusete prin arta ei e impresionant.

Anonim spunea...

Vad ca Fuhrer a devenit un mare cititor de blog de patinaj:) cred ca ai putea sa editezi si o revista de patinaj - clar el o s-o cumpere:)))
Vroiam sa-mi spun si eu parerea. Ft frumoase pozele cu fetele si cele cu dansatorii. Sunt cred, cele mai bune pe care le-ai facut tu pana acum. Ceea ce inseamna ca tre sa mergi mai des la campionate! chiar si europene:)
Si de fapt, vroiam sa spun ca un program memorabil-adorabil este al celeilalte italience-Valentina- de la rochie, mimica pana la executie. Mie asa mi s-a parut. La Tv e foarte usor sa-ti selectezi preferatii dar acolo parca inconstient strangi pumnii pentru omul de pe gheata -care face niste lucruri care par imposibile pentru unul ca mine care n-a pus in viata lui o patina in picior si un picior in patinoar.