joi, ianuarie 24, 2013

CE de patinaj de la Zagreb (4): programele scurte ale baietilor. Matadorul si A-Mon-Dieu.



Aceasta este istoria programului scurt al baietilor - minus Plushenko - in fotografii. Stiti deja: emotiile mele astazi - si bune, si mai putin bune - au mers intr-o singura directie; am mai vazut insa si alte lucruri; si va spun imediat si ce. Mi-a placut un pustiulica pe care l-am vazut si la antrenamente; un pusti cu nume imposibil de pronuntat, asa ca-l scriu: Saulius Ambrulevicius, din Lituania. Ali a scris pe foi "lebada neagra"; in realitate, Ambrulevicius era cocosatul de la Notre-Dame. Lituanianul n-are inca un bagaj tehnic impresionant; dar e o prezenta frumoasa pe gheata - am sa-l mai urmaresc.


Imi e inca simpatic si Maciej Cieplucha, unul dintre primii patinatori pe care i-am vazut eu live acum trei ani, la Torino, in Palavela; l-am vazut si l-am tinut minte; si-acum il urmaresc; mi-a intrat in obicei. 


Imi place si Raya; arata bine pe gheata; si primeste sfaturi la antrenamente de la Brian Orser. Asta-i fain, imi place: Orser s-a integrat cu totul in grupul sportivilor spanioli: sta cu ei, aplauda cu ei, poarta pana si tricoul Spaniei.
Kim Lucine a trecut de la "Cartea Junglei" de anul trecut la programe elegante; imi amintesc ca la Nisa era sustinut in arena de Caroline de Monca in persoana. Asa da sustinatori.


Iar Viktor Pfeifer e si el elegant; foarte elegant; are alura de balerin si piruete interesante si sofisticate.

Javi a fost "el matador" in programul scurt. Nu-i programul meu favorit in zona asta - cel mai convingator in chip de andaluz a fost de departe, in anii din urma, Stephane Lambiel - dar, cu toate astea, imi place programul spaniolului; il prinde. Si-atunci, "Ole, Javi!". Sustinatoarele din zona D a patinoarului (scaunele din apropierea ghetii) si-au pus perucile galben-rosii si-au facut o galagie mama-mama :)). Zau ca-i fain in arena de la Zagreb; si zau ca-i fain in general la patinaj...

 
 

In arena, cam adormit, era si Ingo Steuer; alaturi de Robin Szolkowy. iar eu si Ali ne tot intrebam ce-i cu Robin; de ce nu se odihneste, de ce nu se pregateste, ca urma finala la perechi in doar cateva ore... banuiesc ca venisera sa-l vada pe Liebers.

  
Si tot in arena, la programul scurt al baietilor, Petrenko si Moskvina.


Verner pare sa nu mai reuseasca sa revina la forma de acum cativa ani; si-mi pare rau; ca are toate datele pentru asta.

 

Iar Liebers, Peter Liebers, a fost in forma buna la campionatul asta; un foarte elegant Alexandru.
 

Grupa 5 a fost, se intelege, o grupa de foc: Joubert, Brezina, Kovtun, Voronov, Amodio (si Bacchini, dar pe el nu-l punem la socoteala). De-aici va spun atat: Kovtun e, pentru mine, marea revelatie a acestui European. Cu tot scandalul de dinaintea campionatului (Kovtun a ajuns in echipa de Europene in locul lui Konstantin Menshov - locul 3 in Rusia), eu cred ca Tarasova - al carei elev e Kovtun - are mana buna. (amintiti-va de Yagudin). Maxim sare cvadrupla cu o usurinta extraordinara (ca si Yuzuru), e inalt, elegant si artistic. Imi place pustiulica asta; v-am spus de pe-acum, ca sa stiti. Pustiulica asta, care, cateva ore mai tarziu, manca un sandvis in barul sportivilor, alaturi de Adelina Sotnikova. Elevii Tarasovei la masa, povestind una-alta, supravegheati indeaproape de mine si Ali, cu un ochi la bauturile noastre (ceai, capuccino) si cu altul la ei :).

Kovtun, asadar:

 
 
Joubert e asa cum il stiti; cu tipul de program care l-a consacrat :).


Voronov a fost marinar in programul scurt.


Iar Brezina a intrat pe mana lui Petrenko; si ma bucur.


Incheiem cu A-Mon-Dieu! Dragul de Florent a facut un program scurt de zile mari, iar boomul lui de incredere si entuziasm ma bucura teribil. Si-mi doresc ca Dai sa ia de la el incredere, iar Florent sa ia de la Dai... ei bine, sa ia tot ce poate :).
 

Niciun comentariu: