duminică, aprilie 03, 2011

Daria Kondakova si compania. Gimnastica ritmica la "Polivalenta"

Dupa weekendul asta, un lucru imi e clar: daca ma hotarasc in viata asta sa fac un copil si daca acel copil va fi fetita, o iau frumusel de manuta si o duc la gimnastica ritmica. Nu mai incape in discutie. Si voi fi mama-nebuna, care incearca sa faca, prin copilul ei, ce n-a facut ea. Cu o singura diferenta: eu voiam sa fiu Nadia (ups, nu Nadia, Lavinia:). Voiam sa rup gura targului la barna, sol, paralele si sarituri. Cred ca daca o vedeam in copilarie pe Alina Kabaeva (sau pe Daria Kondakova - ca acum am o noua mini-obsesie) imi suradea si ideea de campioana de panglica, cerc, minge etc - imi suradea, deci, si ideea ce gimnastica ritmica. Fetele astea au o alura impecabila, sunt inaaaaaalte, frumoaaaaaase, gratioaaaaaaase. Imi plac teribil.

Si, dintre toate, weekendul asta, la Trofeul "Irina Deleanu" de la Sala Polivalenta, cel mai mult mi-a placut Daria Kondakova. Adica ea:

Rusoaica asta nervoasa - inca de la incalzire erau semne ca nu-i in toate apele ei, ca nu ii ies exercitiile, drept pentru care se razbuna pe cerc sau pe minge - a fost, cu toate greselile din concurs, cu zece clase pe putin peste toata lumea. Ce zece clase... sute de clase, mii de clase. Fata asta e geniala. Rusoaicele sunt, in general, cele mai tari in gimnastica ritmica, iar Daria Kondakova este printre cele mai tari la nivel mondial in momentul asta (e campioana mondiala en-titre la coarda printre altele).

La Bucuresti a facut greseli, cum ziceam, dar cu toate greselile a fost castigatoarea titlului la individual compus si a castigat si a castigat si doua (din patru) finale pe aparate. Nu credeam sa vad eu la Bucuresti in viata asta vreo campioana la gimnastica ritmica de talia ei. Si-a venit acum, in aprilie 2011, Daria Kondakova, drept pentru care eu ii multumesc Irinei Deleanu (actuala presedinta a Federatiei Romane de Gimnastica Ritmica si cea mai buna gimnasta de ritmica pe care am avut-o noi vreodata - bronz la coarda, la Mondialele din 1992). Doamna asta (ca acum e o tanara doamna de 35 de ani, si ea inalta si frumoasa) a facut teribil de mult pentru gimnastica ritmica romaneasca, iar cupa care-i poarta numele aduce an de an la Bucuresti gimnaste foarte bune din toata lumea (au fost acum gimnaste din Rusia, Ucraina, Statele Unite ale Americii, Bulgaria, Finlanda, Italia, Suedia, Slovenia, Brazilia, Spania, Polonia, Serbia, Marea Britanie, Canada, Republica Moldova... si, evident, Romania, cu foarte buna senioara Alexandra Piscupescu - locul 1 la minge, locul 3 la maciuci, locul 3 la panglica).

Asadar, inainte de poze, un filmulet (sau doua) cu Daria Kondakova in cateva competitii, ca sa intelegeti despre cine vorbim.


Aici e exercitiul la minge de anul trecut, de la CM de la Moscova; si aici are o mica eroare, dar, per total, evolutia ei e fenomenala)


Si-acum poze. Mai intai de la finalele junioarele (rusoaicele sunt, in continuare, viitorul; la Bucuresti, cele mai bune au fost Alexandra Soldatova si Ekaterina Chukalina). Asadar, poftim gratie...

Dupa o pauza, au evoluat senioarele... Si lui Fuhreru' - care ne-a insotit pe mine si pe Ali la gimnastica - i-a picat cu tronc o gimnasta frumoaaaasa si blonda din Finlanda, Silja Ahonen. Adica ea:

Dar s-o luam cu inceputul si eu va atrag atentia unde e Kondakova :)

Kondakova cu mingea:

Alexandra Piscupescu

Daria Kondakova la panglica

La gimnasta din Spania, Carolina Rodriguez (locul 2 la individual), se lasa cu fluieraturi; fata avea sustinatori (va povestesc eu ce si cum mai jos).

Finlandeza cea frumoasa.

Si singurul baiat care face gimnastica ritmica, in afara concursului: un spaniol, Ruben Orihuela, care a sustinut un exercitiu demonstrativ la Bucuresti (si care se ocupa cu incurajarile Carolinei de mai devreme).

Si premierea, cu o invazie de costume colorate si frumoase. Daria Kondakova a fost atotprezenta.


Si-atat.

4 comentarii:

Anonim spunea...

Mi-a placut! ft mult! e incredibil ce pot face fetele de la gimnastica ritmica. nu cred ca fata mea( ipotetica) ar putea practica un astfel de sport. mai ales daca imi mosteneste laxitatea ligamentara sau mai bine zis lipsa ei.dar clar fetele care practica sportul asta au o tinuta ft frumoasa, chiar si dupa ce pun punct carierei sportive.e o varianta pt mamicile de fetite care vor fetite sanatoase si frumoase. Cu alternative pe gustul fiecareia: tenis, dans sportiv, patinaj- astea sunt pe lista mea:)

Florentina spunea...

Auzi, Ali, apropo: tu stiai ca Uca a facut gimnastica ritmica si a fost colega cu Irina Deleanu? Asta ca sa vezi ca nu am pomenit-o degeaba duminica... :)

lucian ciuhan spunea...

nice

Florentina spunea...

Lume noua, oaspeti noi :) Bine ai venit, domnule :)