joi, decembrie 13, 2007

Ma bucur...


Nu, revelatia/castigul zilei (ziceti-i cum vreti) n-a fost reprezentat de concertul lui Stefan Banica jr. de la Sala Palatului. Desi banuiesc ca pentru unii asta o fi fost vreun concert de zile mari, ceva de tinut minte, dom'le. Nu, ziua mea nu s-a sfarsit fabulos. A inceput fabulos. Cu o intalnire care mi-a umplut sufletul. Suna al naibii de pompos, stiu. De pretentios..., de..., de... Dar asa a fost. De-asta ma bucur. Cateodata ma bucur cu totul ca sunt ceea ce sunt si ca pot, ca am onoarea, ca am privilegiul, ca mi se ofera sansa sa cunosc niste oameni mari. Nu d'aia mari fabricatzi de presa din care fac si eu parte. Din aceea mari de-a dreptul. Mari pentru ca sunt ei mari.


N-ar trebui sa o iau inainte. Sa va dau amanunte inainte sa m-apuc de scris. Nici nu-mi sta in obicei sa stric surpriza. Sa va dau o lingurita de gem in loc sa va intind borcanul. Dar nu puteam sa las sa treaca ziua fara sa marturisesc blogului meu ca m-am bucurat azi. C-am cunoscut un om... nici nu stiu cum sa-i zic... talentat? cuminte? oleaca smecher? vesel cu toata fiinta? serios si incruntat cand o cere momentul? Putin din toate? Am cunoscut un violoncelist. Un tanar violoncelist. Care-o sa-nsemne mult, in anii care vin. Eu asa zic. Si-asa zic si altii. Nu va spun cine e, unde e, unde sta. Vrea sa-mi cititi materialul in ziar cand am sa-l scriu. Si, langa el, un profesor care-l sustine. Care-l cearta parinteste: "Bai, scuipa aia din gura!" (guma adicatelea), "Da' unde s-o pun, ca nu e cosh?" (intr-adevar, nu era cosh in sala de studiu), "Ei, lipeshte-ti-o in par" (adolescentul cu violoncelul are coada :))

In fine, pun si niste poze. Opera lui Lucian Muntean. Nu stiu daca am voie, dar imi asum riscul :)

La o vorba :)


El si "lebada" lui (asta-i numele bucatii pe care-o canta)

Si vreau sa mai zic ceva. Tot virtual. Am avut parte si de-un mic concert. Doar pentru urechile noastre. Ale mele si-ale fotoreporterului. Nu va pun inregistrarea deocamdata. Dar pun un filmuletz de pe youtube. Ca sa va dati seama cam ce-am ascultat eu la 10 dimineata. Si sa ma invidiati :)) In centrul clipului e Misha Maisky, violoncelist faimos al zilelor noastre. Favoritul tanarului violoncelist roman. Asta tot azi am invatat-o. Asta cu Misha Maisky. A se asculta cu atentie. Si ma opresc aici. Am avut o zi buna. Eu asa zic :) Ah, in filmuletul asta, Maisky canta la violoncel o bucata care se cheama "Lebada". Asta ca sa va prindeti ce-i cu "lebada" de mai sus... Avetzi rabdare cu introducerea... ce-i mai bun urmeaza dupa ea. Asa ca, rogu-va, fitzi ingaduitori :)) As mai avea o sugestie: ati putea reciti postul asta ascultandu-l pe Maisky. Parca suna altfel ce am scris eu, cand asculti si violoncelul...

Update - 3 ianuarie 2008

Iata si articolul:
http://www.adevarul.ro/articole/asul-violoncelului-la-doar-17-ani/336553

5 comentarii:

verbiaj. spunea...

vezi ce se intampla cand scrii? revii in blogroll... ascult muzica ta si citesc. indestulator, intr-o seara perfecta de iarna.

Florentina spunea...

multzumesc ca mai treci pe-aici. Si mie imi place sa colind prin bloguri, cand afara ninge si e cald incasa :)

verbiaj. spunea...

mai pune filmuletul o data ca nu mai e valabil.

Anonim spunea...

Versiunea asta e mai frumoasa. Nu din cauza imaginilor ;)

Florentina spunea...

Cred ca ai dreptate :) Oricum, imi place foarte mult "Lebada" lui Saint-Saens, asta-i un lucru clar. Bine-ai venit la mine pe blog.