luni, ianuarie 21, 2013

CE de patinaj de la Zagreb 2013 (1): seara cu snitel vienez


Pai, da; ca n-am ajuns inca la Zagreb. We're stuck in Vienna; dar, gratie inspiratiei de geniu a lui Mariusache, care a identificat biletele astea la Austrian Airlines (Bucuresti-Viena, Viena-Zagreb), nu dormim cu capul pe bagaje; ci onorabil, intr-un hotel vienez, dupa ce ne-a fost inmanata punguta cu nimicuri utile pentru noapte (un tricou alb included :)). Sa mai ziceti voi ca nu merita sa dai banii pe o cursa de linie (mai cu seama cand gasesti o mocaceala la bilete...).

Asadar, Bucuresti-Viena - coafura rezista; cursa fara peripetii. Asa credeam ca va fi si continuarea. La distanta de o ora de la aterizarea la Viena ne-am imbarcat pentru Zagreb. Si imbarcati am ramas, ca am dat roata Zagrebului, la inaltime, vreme de vreo 45 de minute. Cum vizibilitatea in zona aeroportului croat se redusese de la 100 m la 50, am facut cale intoarsa la Viena; unde, din fericire, am aterizat fara probleme. Ca Ali incepuse cu scenarita: "Dar daca si la Viena e ceata si nu putem ateriza; si se termina si combustibilul? Am vazut eu nu stiu ce dezastre in aer...", "Fuhrer, vrei un Xanax?", "Eu ma culc, eu ma culc, ca imi ard urechile...". Ati inteles: Ali o luase razna :). Intre noi fie vorba, calatoria noastra catre Zagreb si inapoi a fost chiar lina, linistita si prietenoasa (spre deosebire de zborul Viena-Lvov, care le-a dat palpitatii pasagerilor, cam din aceleasi motive: ei au fost aproape de aterizare, au atins pista chiar, dupa care au luat-o imediat si foarte brusc in sus; si inapoi la Viena; ca la Lvov ploua cu gheata. Lui Simon - cu care impartim hotelul din Viena - treaba asta i s-a parut "really scary". Maine incearca si el, ca si noi, sa ajunga la destinatie).

End of the story: la Viena, Austrian Airlines ne-a dat cazare, o punguta cu diverse, drum catre hotel (si, de dimineata, de la hotel la aeroport) si-o cina copioasa, cu morcovi mici si snitele vieneze uriase.Si, da, maine o luam de la capat. Sper ca la 7.50 a.m. sa fi aterizat deja la Zagreb.

In rest, citesc pe fb, pe conturile diversilor fotoreporteri, ziaristi, participanti, ca a cam batut vantul in arena Dom Sportova, arena care gazduieste competitia si pe care ar fi trebuit sa se desfasoare azi deja antrenamentele. Si au fost niste antrenamente; dar slabute (asa ca un fotoreporter britanic isi facea azi de treaba printr-un mall, nu in arena). Asta, pentru ca multi dintre patinatori - ca si noi, dar in cazul lor e mai grav - au ramas pe aeroporturi sau au aterizat, din motive de ceata zagrebiana, la Budapesta, Split sau Viena. Abia spre seara o cursa Moscova-Viena, Viena-Zagreb a reusit totusi sa aterizeze pe aeroportul croat. In avion, mare parte a echipei Rusiei la Europeanul asta de patinaj: tarul Plushenko si my-all-time-favorite Alexei Urmanov, acum antrenor (printre altii si altele, al lui Nikol Gosviani, una dintre reprezentantele Rusiei la competitia continentala). Today's resolution: eu intr-o poza cu Urmanov la Europenele astea. Acel Urmanov care-a castigat JO de la Lillehammer din 1994, acel Urmanov care-a stat agatat pe peretii camerei mele de camin toata studentia; motivul pentru care m-am facut eu ziarist. (Ha! Pe asta n-o stiati, nu? :))

Asadar, Plushenko a fost mai norocos: a aterizat la Zagreb in seara asta, venind (tot) de la Viena; si nu, nu ne-am intalnit in aeroport; desi, zau, tare mi-ar fi placut sa dau nas in nas cu toata echipa de patinaj a Rusiei. Va imaginati cum ar fi fost? Hmm; data viitoare. Raman acum doar cu bucuria de-a fi respirat acelasi aer (de aeroport vienez) cu oamenii astia care imi sunt atat de dragi. 
Inc-o gluma si ma duc. La aterizarea in Zagreb, Mishin, dragul domn Mishin, avea chef de poante: "We are in Zagreb, all lies! Weather is great! A little rain - for mushrooms!!!"

Si gata, ca va iau si cu lopata. La 5.30, ora locala, vine soferul sa ne duca inapoi la aeroport. One more try. Imi urez succes. Ah: ati vazut cum arata gheata din arena de la Zagreb? Minunata :). O sa adorm cu imaginea asta in minte.

 Sursa foto: ISU Figure Skating (de maine vor fi pozele mele aici :)))

2 comentarii:

mia spunea...

Sper ca ati ajuns cu bine la Zagreb.Inceputul e oricum amuzant,cel putin pentru cititori.
Distractie placuta!

Florentina spunea...

Am ajuns :))