duminică, ianuarie 25, 2009

Noticias sobre Joaquin

Stiu c-am mai pus poza asta pe blog, da' lasati-ma sa ma bucur de ea :))

Anul trecut pe vremea asta eram in fibrilatii. Recunosc. Nu-i nevoie sa-mi spuneti voi ca eram in fibrilatii. Fusesem la un specactacol cu Joaquin Cortes in decembrie (2007) si tocmai aflasem c-o sa mai merg la unul, in luna martie. In fine, blogul asta devenise aproape exclusiv de flamenco: Joaquin Cortes in sus, Joaquin Cortes in jos, exercitiul patinatorului Stephane Lambiel pe muzica de flamenco, programul liber ales al francezilor Anissina si Peizerat tot pe flamenco... Era o invazie aici de filmulete, de poze, de acorduri de chitare. Unde mai pui ca asta vara am fost in patria flamenco-ului, in Andaluzia, si v-am batut la cap pe toti cu nebunia unei seri de flamenco in Malaga, cu patosul dansatorilor si mainile lor, ca fluturii, in aerul unei camarute stramte de pe Calle Pena.

Cea mai tare faza a anului 2008, legata de flamenco, a fost, insa, de departe, interviul cu Joaquin Cortes, luat cu Nico si cu Dan pentru Adevarul Literar si Artistic, in luna martie. Ei, asta chiar a fost o chestie faina. Mi-o amintesc si-acum dintr-un motiv foarte simplu. Ma asteptam sa stau de vorba c-un dansator plin de ifose si vedetisme, care-o sa ne expedieze niste raspunsuri prefabricate si-o s-o taie in 5 minute. Si-am descoperit un om de-o modestie fenomenala, de-o normalitate care m-a uimit pana peste poate. Si din uimirea mea de-atunci, din timpul interviului si de dupa intalnirea cu Joaquin Cortes, s-au nascut niste posturi luuuungi, luuuungi, pe care le mai recitesc din cand in cand, ca sa-mi amintesc senzatiile si sa ma bucur.

Pentru cei care n-au citit posturile alea dar vor s-o faca, AICI sunt mai mult poze si AICI e povestea, de-a fir-a par, a interviului.

De ce va bat eu la cap cu chestia asta?

Pentru c-am regasit, intr-un articol despre Joaquin publicat zilele astea de The Telegraph, aceeasi poveste din spatele povestii. Aceeasi mirare: Bryony Gordon, autoarea, se-astepta sa stea de vorba cu un sex simbol, cu un dansator respirand senzualitate prin toti porii, si s-a gasit si ea, ca si noi, in fata unui om cuminte si oarecum retras.

"Joaquin Cortes reignited the art of flamenco with lust, passion and pure sex. But as he prepares for his London show he's more little boy lost than the Latin love god"
. Asa incepe textul. Care-i construit tocmai pe diferenta dintre Joaquin, sexosul din spectacole, si Joaquin cel simplu si cuminte, din viata de zi cu zi. Ar mai fi si o alta explicatie in text, Joaquin e cuminte si retras si pentru ca-i trist. Si-a pierdut mama cu putin timp in urma. Boala mamei l-a tinut departe de scena. N-a mai dansat deloc de un an de zile si si-a anulat toate spectacolele ca sa stea langa ea, in casa aceea mare, cu rubedenii, din Madrid, de care povestea.

"Joaquin Cortes: a very private dancer", asa se cheama textul publicat in The Telegraph pe 23 ianuarie 2009. Il gasiti AICI.

Prima parte a povestii - ca sa va starnesc interesul - suna asa:

"There is a picture on the internet of Joaquin Cortés which people of a nervous disposition should perhaps avoid looking for. In it, he appears to be leaping into the blackness, as naked as the day he was born. His muscles look fit to burst out of his calves, his thighs and his chest; his eyes are closed and his head is thrown back in ecstasy. It is the kind of look that you should really only see if you know the other person very well indeed. Intimately, if you will.

All that protects Senor Cortés's modesty is the well-toned leg of a woman. He is caressing it as she clings to his back, and claws at his chest. To look at it is to blush instantly.

Travelling to the dancer's home town of Madrid to meet him, I expect to do just that".

Daca sunteti curiosi, poza despre care scrie autoarea e asta:

Textul e alcatuit frumos si merita sa aruncati un ochi. Sfarsitul e ingenios :) Cercul se inchide cu acel "And finally, I blush" al autoarei, dupa o zi petrecuta cu Joaquin Cortes. Va las pe voi sa descoperiti circumstantele.

Petisache,
multzam de link.

Obs. - Pentru cine are drum la Londra, Joaquin Cortes va dansa pe 4 si 5 februarie, la Roundhouse.

Update. Mai pun o poza blurry, cu multa veselie si maini lungi :) Si sper, in continuare, ca ati ajuns la capatul textului. Ca e fain. Daca nu, sa-mi ziceti si fac un rezumat, dom'le.

Eu cred ca vazusem poza de mai sus, de-aia eram cu gura pana la urechi de-atata ras.
Gata.

38 de comentarii:

verbiaj. spunea...

iar ai pus poza cu mine pe blog? da, eu sunt tipa de care se reazema cortes. da, verbiaj e femeie.

Florentina spunea...

Ma, nu mai induce lumea in eroare :) Nu de alta, dar unii o sa si creada :))) Pune mana si citeste textul si nu mai face glume de-astea...

verbiaj. spunea...

am citit textul, dar am observat ca nu imi sta bine parul si m-am suparat.

Florentina spunea...

Bine, doamna verbiaj. Data viitoare, sa va pregatiti, sa va duceti la coafor.

PETISA spunea...

io zic ca d-na verbiaj este o femeie frumoasa. ii sta bine roscovana si cu parul carliontat :)

Florentina spunea...

Petisache, in caz ca nu observi,moaca ta din poza de la avatar(de-aici, de la comentariu) seamana ca doua picaturi de apa cu moaca fetei aleia crete si cu parul rosu, din stanga lui Cortes, cum te uiti la el. Asa ca , ma intreb, cine-i totusi verbiaj?

PETISA spunea...

sa fie oare blonda?

Florentina spunea...

Blonda, blonda :)))

PETISA spunea...

deci verbiaj e blonda :)

verbiaj. spunea...

verbiaj e Plushenko.

verbiaj. spunea...

si nu mai comentati offtopic, mai intai cititi textul ca se duce dracu blogosfera asta.

PETISA spunea...

verbiaj, recunoaste! iti place sa fii mujer splendida. ce tot te ascunzi dupa deget.

Florentina spunea...

Corect. Vreau sa stiu, a ajuns cineva pana la sfarsit? Cu exceptia mea, bineinteles, care vorbesc in cunostinta de cauza...

PETISA spunea...

io m-am oprit la fotografii...mai ales la ultima

verbiaj. spunea...

pana la sfarsitul titlului, da.

Florentina spunea...

Hai, ma, pe bune, cititi, ca e fain textu. Si nici macar nu e al meu. Sa dea naiba, cititi-l.

PETISA spunea...

ai bagat raca intre mine si verbiaj si acum ne batem care e mai frumoasa dintre noi

Florentina spunea...

Io sunt cel mai frumos. Si stau fix langa Cortes.

PETISA spunea...

esti cam departe de cortes maimutzico... nu vezi unde e mana lui?

Florentina spunea...

Da, draga, pe tine, am priceput :))

Anonim spunea...

Care dintre ei (voi) e Cortez?

Florentina spunea...

Io.

Anonim spunea...

Ai un corp sexos.

Florentina spunea...

Hehe, multumesc :) Am si mainile lungi. Ajung pana la Petisache :))

Anonim spunea...

Aa, te referi la prima poza? Eu ma refeream la a doua. Acolo picioarele sint importante. :-)

Florentina spunea...

Da, ale tipei :)

verbiaj. spunea...

acuma am observat ca tipa are picioare foarte subtiri, ca doua scobitori si nu ascund mare lucru.

Florentina spunea...

Da, mai, a mai observat si alta lume de pe-aici chestia asta. Pana la urma, nu poti sa le ai pe toate, nu? Sau suntem noi prea carcotasi...

PETISA spunea...

observi ca si in poza cea noua tot io sunt norocoasa, uite unde e mana lui cortes, uite de cine se lipeste el... :) ce sa-i faci daca m-am nascut o norocoasa

Florentina spunea...

Da si mie numarul de telefon, te rog, ca la norocul tau, il ai si pe asta.

Florentina spunea...

Si Zalex stie?

PETISA spunea...

e si el invidios

Florentina spunea...

Am inteles.
Oricum, eu trebuie sa va multumesc. Tie si lui Dan ca m-ati luat sa fiu parte a interviului. Ca altfel... si astazi va bodoganeam.

Anonim spunea...

cum ne multumesti

Florentina spunea...

cu recunostinta vesnica. Si mai vreau negrese, sa mai aduci.

Anonim spunea...

pai imi multumesti mancandu-mi negresele? ce fel de multumire e asta. sper ca nu ma arunci in foamea vesnica.

Florentina spunea...

Tu adu negrese si mai discutam. Nu ramai nemancat. Iti dau sandvisuri si placinta de dovleac.

Unknown spunea...

nu ma supar ca ai pus din nou poza.. am supar ca nu sunt si eu in ea