vineri, ianuarie 22, 2010

A sasea medalie europeana...

... dar cine le mai numara, cand vine Olimpiada?


Plushenko a facut-o din nou. S-a instalat pe primul loc, fara prea multe emotii. Mai cu seama dupa ce Joubert, care a patinat inaintea lui, o facuse cam de oaie. In fine, eu am trait exercitiile lui Plushenko asa cum o fac de obicei: cu pumnii stransi, cu ochii mari, cu unghiile in palme. Programul a fost super ok, dar zic ca e loc de mai bine. Piruete mai rapide, mai mult entuziasm in pasi (nu stiu ce mi s-a parut ca a lipsit) si inca niste picaturi din tot soiul de ingrediente pe care rusul meu favorit le poseda, dar pe care nu le-a scos la inaintare suta la suta in seara asta. Cert e ca i-a iesit un program foarte bun, surprinzator dupa trei ani de pauza. Si mai e cert ca varful de forma va fi peste trei saptamani.

Lambiel a fost cum e de obicei. Cu un simt al muzicii fenomenal, ca o liana unduindu-se pe Traviata. Are un program exceptional si daca ii iese ca la carte (in seara asta nu i-a prea iesit, dar tot a luat locul 2) va fi un competitor serios pentru Plushenko. Avea, pana acum cateva luni, pregatit un program liber pe tango. A renuntat si a incropit un program pe muzica de Verdi ca sa nu fie redundant: si Plushenko patineaza la liber tot pe tango. Comparatiile n-ar fi lipsit. Oricum, "incropeala" lui Lambiel e superba si mi-a lasat o impresie super faina in seara asta. Si el e tot in perioada de pregatire, se vede.

Cum am zis, Joubert a fost varza. A intrat pe gheata tracasat, vorbind cu sine, si a iesit si mai stresat. Dar ma sperie cumva capacitatea lui de a-si reveni, de a trage de sine si a pregati un program brici pentru Olimpiada. Dupa cum ma irita faptul ca nu's ce american are un personal best de vreo 260 si nu stiu cat de puncte anul asta. Ceea ce inseamna ca Plushenko trebuie sa sara doua cvadruple in programul de Olimpiada. In fine, o s-o faca. Pana una alta, bravo, Plushi!

Update :) Revazut programul in dimineata asta. Foarte bun :) Si muzica mai faina decat am trait-o eu aseara, cand, probabil, de stres, n-am mai auzit nimic :))



Si, mai jos, si exercitiul lui Lambiel. Cred, in continuare, dupa revizionare, ca a facut o alegere minunata a muzicii. Traviata de Verdi. Torinezii vor fi in delir :) Si eu, printre ei :)



Acuma, ca veni vorba (si cum imi place mie sa lungesc posturile la infinit - si nici chef de treaba nu prea am, desi am o tona de scris), mi-amintesc raspunsul lui Plushenko la intrebarea mea de acum trei ani: "Care e mai bun, in opinia lui? Joubert sau Lambiel? Care e mai periculos?" (in 2007, Plushenko venea la Bucuresti cu Edwin Marton, in turneul "Kings on ice").

"Lambiel are doua cvadruple, are piruete bune, are coregrafie buna... Imi place foarte mult Lambiel... Joubert are trei cvadruple, e foarte puternic, patineaza foarte puternic, foarte hotarat. Care-i cel mai bun dintre ei? Eu! Plushenko! Pot sa-i bat pe amandoi".

Pentru curiosi, toata povestea e aici:

Intalnirea memorabila: eu si Jenia

3 comentarii:

cioara spunea...

Felicitari pentru medalia de aur!:) Si-un blestem: Vedea-te-as la git cu inca doua din acelasi metal in februarie si martie!:)))

PS: Plushi a facut pe DJ-ul in ultimii ani:))) Uite aici: http://www.styletraxx.com/david_guetta_usa.jpg

Florentina spunea...

Ciorica, te iei de Plushi? :)) Ai luat-o pe urma lui Omu'.

Ana spunea...

Plushenko rulz big time. Abia astept sa-l vad din nou cu aurul olimpic la gat.

Dar si Lambiel imi place foarte mult, e atat de dragalas, elegant si muzical si patineaza atat de frumos. Superb programul lui de gala.